Visa lansează cea de-a şasea ediţie anuală a campaniei naţionale de plată a taxelor şi impozitelor locale cu cardul

22/01/2015

Press Release Image
  • Valoarea taxelor şi impozitelor locale plătite cu cardul a crescut cu peste 30% în 2014, la 175 milioane lei
  • Contribuabilii care îşi plătesc în perioada 15 ianuarie - 31 martie 2015 taxele şi impozitele cu orice card Visa pot câştiga premii în valoare totală de până la 200.000 lei

Visa Europe, împreună cu băncile membre din România, derulează în perioada 15 ianuarie – 31 martie 2015 a şasea ediţie anuală a campaniei naţionale de promovare a plăţii taxelor şi impozitelor locale cu cardul, reconfirmând astfel sprijinul acordat pe termen lung acestei iniţiative.

Toţi posesorii de carduri Visa care îşi achită taxele şi impozitele locale cu cardul în perioada 15 ianuarie - 31 martie 2015 vor participa în mod automat la o campanie promoţională derulată sub sloganul "Cu orice card Visa plăteşti uşor impozitele şi câştigi uşor 5 impozite înapoi pe zi sau 10 ani fără impozit". Astfel, participanţii pot câștiga zilnic, prin tragere la sorţi, unul dintre cele 380 de premii ale campaniei (5 premii pe zi) reprezentând contravaloarea impozitului achitat cu cardul, cuprinsă între 100 şi 500 de lei, sau marele premiu în sumă maximă de 10.000 lei.

"Visa Europe îşi menţine angajamentul ferm asumat încă din 2009 în privinţa promovării şi dezvoltării plăţilor electronice în sectorul public. În mod particular, plata taxelor şi impozitelor locale cu cardul reprezintă un proiect de succes în sectorul public, în condiţiile în care interesul autorităţilor şi al contribuabililor faţă de această modalitate de plată creşte rapid de la an la an. Valoarea şi numărul plăţilor de taxe şi impozite locale cu cardul au înregistrat în ultimii trei ani creşteri anuale de peste 30%, evoluţie susţinută în special de tranzacţiile online. Ne bucură să vedem aceste rezultate excelente, precum şi iniţiativele anunţate în ultimul an de autorităţi pentru susţinerea plăţilor de taxe şi impozite cu cardul, inclusiv online prin intermediul Trezoreriei Statului", a declarat Cătălin Creţu, director regional pentru România, Croaţia şi Slovenia în cadrul Visa Europe.

Numărul primăriilor care acceptă plata taxelor şi impozitelor locale cu cardul direct la POS a rămas în 2014 aproape la acelaşi nivel ca în anul precedent, de 171 de municipalităţi, potrivit datelor raportate de băncile din România membre Visa Europe.

Pe de altă parte, tot mai multe primării au decis să pună la dispoziţia contribuabililor posibilitatea de a efectua plăţi online de taxe şi impozite prin intermediul platformei ghiseul.ro, în condiţiile în care contribuabilii sunt tot mai interesaţi să îşi achite obligaţiile fiscale simplu, în siguranţă şi fără costuri suplimentare. Astfel, numărul primăriilor care acceptă plata cu cardul prin ghiseul.ro a crescut în 2014 cu 50%, la 110 municipalităţi.

În acest context, valoarea totală a taxelor şi impozitelor plătite cu cardul în România s-a majorat în 2014 cu 31% faţă de anul precedent, la aproximativ 175 milioane lei, susţinută de creşterea de peste 2,5 ori a plăţilor efectuate online, potrivit datelor raportate de băncile membre Visa Europe. Mai mult, românii au folosit anul trecut mai des cardurile pentru a-şi achita obligaţiile fiscale şi au realizat aproape 490.000 de plăţi electronice, în creştere cu 31% comparativ cu 2013.

Pe lângă sediile administraţiilor locale şi platforma ghiseul.ro, taxele şi impozitele locale mai pot fi plătite cu cardul şi la POS-urile instalate în oficiile poştale care acceptă tranzacţiile cu cardul, în locaţiile special deschise de Visa în centrele comerciale, la infochioşcurile instalate la sediile administraţiei locale, în supermarket-uri şi mall-uri, precum şi online pe platformele puse la dispoziţie de unele administraţii locale.

Valoarea medie a unei taxe locale achitate prin card a rămas anul trecut aproape la acelaşi nivel, de 357 lei.

Campania de promovare a plăţii taxelor şi impozitelor locale cu cardul derulată de Visa Europe împreună cu băncile membre din România cuprinde acţiuni de promovare în presa scrisă, online, televiziune, radio, outdoor, indoor, social media, precum şi activităţi promoţionale de BTL.

Mai multe detalii despre campanie, precum şi lista primăriilor care acceptă plata cu cardul, pot fi accesate pe www.visa.ro.