Site-ul este vitrina ta online către lume. Acesta prezintă clienților actuali, clienților potențiali și vizitatorilor cine ești și cu ce te ocupi. Chiar dacă vinzi online sau nu, aproape sigur vei avea nevoie de o prezență online. Iată câteva recomandări principale care trebuie luate în considerare când construiești site-ul afacerii.
Creează și înregistrează un nume de domeniu
Ai propriul spațiu online obținând o adresă pentru site. Acesta se numește nume de domeniu sau URL. Numele de domeniu ar trebui să fie ușor de pronunțat, de scris și de reținut. Adesea, cu cât este mai scurt, cu atât mai bine. Evită numerele, cratimele și alte caractere speciale, deoarece sunt greu de tastat.
Dacă ideea pentru numele de domeniu este deja luată de altcineva, nu te îngrijora. Alege alt nume suficient de diferit pentru a evita orice confuzie cu companii similare. Cel mai bine este să eviți nume cu care se pot asocia alte mărci comerciale. Vei evita astfel probleme legale și conflicte ulterioare.
Gândește în perspectivă. Numele tău de domeniu poate fi unul dintre cele mai importante elemente care îți definesc afacerea și brandul în anii următori.
Verifică dacă numele ales este disponibil pe rețelele de socializare. Este mai simplu dacă puteți fi găsiți de clienți sub același nume sau un nume similar și pe rețelele de socializare. Familiarizarea generează recunoașterea brandului.
În cele din urmă, gândește-te la extensia numelui de domeniu. Cele mai frecvente sunt „.com”, „.net” și „.org”. Sunt disponibile și alte extensii de nume de domeniu (de exemplu, „.ro” sau „.eu”), dacă este important ca afacerea ta să fie locală, sau dacă alegerea ta este luată deja de altcineva.
Selectează o soluție de găzduire și o platformă
Soluția de găzduire îți pune site-ul live, îl configurează pe un server și oferă și servicii de e-mail.
Este important să iei în considerare fiabilitatea, astfel încât soluția de găzduire să nu se blocheze și flexibilitatea, astfel încât să poți face modificări la site-ul tău rapid și ușor.
Majoritatea furnizorilor de soluții de găzduire oferă numeroase abonamente de servicii, în funcție de dimensiunea site-ului tău și de volumul de trafic pe care probabil îl va primi. Dacă iei în considerare servicii gratuite de găzduire web, reține că aceste site-uri furnizează de obicei publicitate, cum ar fi bannere publicitare și ferestre pop-up pe site-ul tău.
Selectarea platformei potrivite este importantă dacă decizi să faci totul singur. O platformă este un instrument care te ajută să proiectezi și să construiești site-ul, oferind șabloane și sfaturi despre modalitățile de determinare a aspectului și atractivității.
Unele companii de găzduire oferă reduceri dacă înregistrezi un nume de domeniu și folosești serviciile de găzduire oferite de ele. Cu această opțiune, reține că, dacă decizi mai târziu să schimbi firma de găzduire, este posibil să trebuiască să ștergi numele de domeniu și să întâmpini probleme.
Construirea propriului site
Site-urile comerciale includ de obicei următoarele pagini: pagina de pornire, produse/servicii, comenzi online, despre noi și informații de contact.
Scopul este ca vizitatorii site-ului să înțeleagă imediat ce fel de activitate derulezi. Pe lângă aceasta vrei ca aceștia să navigheze cu ușurință pe site, să găsească prețurile, să știe cum să cumpere și să adreseze întrebări. Asigură-te că incluzi și o bară de căutare și butoane de acces rapid. De exemplu, „cumpărați acum”, „solicitați o întâlnire” sau „contactați-ne”.
Este obligatoriu ca site-ul tău să fie compatibil cu dispozitivele mobile (mobile-friendly). În ultima perioada, smartphone-urile au depășit desktopurile și laptopurile ca mijloc preferat de accesare a internetului.
Pune-te în locul clienților tăi și gândește-te ce altceva ar dori să vadă. Atunci când dezvolți conținut, creezi un text care să fie nu numai atrăgător, ci și compatibil cu SEO (optimizarea motorului de căutare).
Site-ul tău are o secțiune de blog? Este posibil să ai cunoștințe sau informații unice în domeniul tău, de care ar putea avea nevoie clienții tăi. Împărtășind cunoștințele tale, poții atrage trafic de la persoane care caută informații. În același timp poți să îți consolidezi brandul și să te poziționezi ca expert în domeniul tău.