Clienții din România cheltuie online mai mult de o treime din toate plățile cu cardul*. Asta înseamnă că există oportunități enorme de care putem profita. Pe de o parte, vânzătorii tradiționali își pot extinde serviciile pentru clienți oferind vânzări 24/7. Pe de altă parte, magazinele noi, disponibile doar online, pot intra pe piață cu investiții inițiale relativ mici. În ambele cazuri, respectarea câtorva recomandări simple poate ajuta la sporirea succesului...
Cum să vinzi online
Magazinul tău online ar putea avea cheltuieli generale mai mici decât un sediu fizic, dar trebuie să depui mai mult efort pentru a-ți invita clienții înăuntru și pentru a-i păstra. De fapt, timpul mediu petrecut pe site de clienții online este mai mic de 4 minute**.
La fel cum magazinele fizice au o varietate de strategii pentru a-și atrage și păstra clienții (ex: plasarea celor mai populare articole la nivelul ochilor) tot așa magazinul tău online trebuie să fie ușor de navigat.
Sfaturi:
- Organizează produsele pe categorii logice. Folosește fotografii de înaltă calitate, descrieri corecte și prețuri/promoții actualizate.
- Evită supraîncărcarea magazinului cu butoane pe care clienții să facă click sau cu pagini inutile. În mod ideal, un client trebuie să poată finaliza o achiziție în 4-6 clickuri.
- Brandingul (logo, culorile, atmosfera vizuală) să fie consecvent. Magazinul tău online ar putea fi singurul loc în care clienții interacționează cu afacerea ta.
Share it!
Spune clienților din magazinul fizic că ai și un magazin online. Acest lucru nu înseamnă în mod automat că vei pierde popularitatea magazinului - studiile de specialitate arată că, în continuare, clienții preferă să își cheltuiască banii în magazinele fizice**** Cu toate acestea, dacă poți atrage online o parte dintre clienții din magazinul fizic, îi poți încuraja să navigheze și să comande online, în momentele în care magazinul fizic este închis. Invită-i să-și înregistreze adresa de e-mail pentru newsletter.
Oferă-le informații sau reduceri anticipate pentru vânzările viitoare.
Atenție la logistică
Lansarea unui magazin online este un proces interesant din punct de vedere al afacerii și al creativității. Dar este tentant să vrei să alergi înainte de a învăța să mergi. Ar putea fi mai ușor pentru clienții tăi să te găsească online, dar este mai ușor și pentru clienții nemulțumiți să-și împărtășească experiențele negative. Având în vedere asta...
Sfaturi:
- Asigură-te că ai implementat un proces de aprovizionare și distribuție fără probleme înainte de a te lansa online.
- Dacă oferi livrare în 24 de ore, testează bine serviciul înainte de lansare, mai ales dacă lucrezi cu un distribuitor extern.
- Configurează un proces automat de comunicare prin email care acoperă: confirmarea comenzii, facturarea și chitanța, notificările de expediere și solicitările de feedback.
Asigură-te că faci mentenanță în mod regulat
Mai puțin de două treimi din micile afaceri au un site, așa că ești înaintea multora atunci când îți lansezi magazinul online. Dar cea mai mare greșeală este să presupui că munca se termină aici.
Sfaturi:
- Verifică regulat setările și rapoartele de securitate ale site-ului pentru a anticipa potențialele amenințări
- Setează un program (săptămânal sau lunar) pentru a verifica disponibilitatea produselor, dacă prețurile sunt corecte și linkurile sunt încă active.
- Alocă-ți timp pentru a studia și rapoartele de trafic ale site-ului tău. S-ar putea să descoperi că o anumită pagină a site-ului are o rată de respingere ridicată deoarece conține un buton inactiv. Îmbunătățirile constante sunt cheia succesului oricărui site.
- Asigură-te că certificatele de securitate și plăți sunt actualizate.
Ești gata să îți duci marketingul la nivelul următor?
Iată ce îți recomandăm
Instrumente și servicii recomandate
Descoperă instrumentele și serviciile de care ai nevoie pentru a ține magazinul deschis 24/7.
Shopify
Shopify este o platformă de comerț electronic, care oferă utilizatorilor tot ce au nevoie pentru a deschide, a administra și a dezvolta o afacere.
Vodafone Business
Susținem viitorul afacerii tale. Cu servicii complete fix-mobil și soluții de digitalizare.
Wix.com
Construiește un site și construiește-ți brandul cu Wix. Vinde produse, acceptă rezervări online și dezvoltă-ți afacerea
Squarespace
Squarespace este un furnizor de platforme all-in-one care oferă tot ce ai nevoie pentru ca site-ul tău să iasă în evidență.
Articole asemănătoare
Cum să creezi
un site
Site-ul este vitrina ta online către lume. Acesta prezintă clienților actuali și potențiali și vizitatorilor cu ce te ocupi…
Plăți
cu cardul
Răspândirea și extinderea plăților cu cardul este evidentă.
Kit-urile de ajutor, articolele și recomandările sunt furnizate „CA ATARE” și sunt destinate exclusiv în scop informativ și nu trebuie să stea la baza recomandărilor operaționale, de marketing, juridice, tehnice, fiscale, financiare sau de altă natură. Consultă [https://www.visa.ro/termeni-de-utilizare.html ] pentru condiții legale suplimentare în legătură cu utilizarea Visa Digital Business Kit.